Activitati didactice
Activitatile didactice se desfasoara pe grupe de elevi , care cuprind copii cu caracteristici apropiate ca nivel de dezvoltare a structurilor cognitive si a particularitatilor comportamen-tale, afective , nefiind definitorie varsta bio- logica, ci varsta mintala .
Grupele si clasele sunt constituite in urma evaluarii, intocmite de Comisia interna de evaluare continua din unitatea scolara ( echipa multidisciplinara formata din: prof.psihopedagog, prof.de psihopedagogie speciala, psiholog).
Obiectivele propuse de cadrele didactice urmaresc insusirea de catre copii a unor abilitati cognitive, obtinerea unor tehnici de invatare si formare a deprinderilor de munca individuala si in grup.
Pentru fiecare elev, in functie de cerintele sale, se realizeaza un program de interventie personalizat ,care cuprinde ariile curriculare specifice clasei in care este inscris, iar obiec-tivele sunt adaptate posibilitatilor de achizitie si munca ale elevilor.
Strategiile didactice si materialele didactice sunt alese astfel incat sa optimizeze procesul de educatie.
Periodic ,conform termenului de interventie,
se face evaluarea rezultatelor muncii instructiv-educative si in functie de acestea
echipa multidisciplinara stabileste parcursul
educativ urmator,putandu-se renunta la unele obiective,daca se considera ca nu pot fi atinse si se pot simplifica unele obiective sau se decide insistarea pe cele propuse initial.
Obiectivele de referinta ale cadrelor didactice de psihopedagogie speciala din scoala noastra sunt:
- Constituirea colectivului de elevi ; Integrarea elevilor nou-veniti in colectivul clasei;
-Stabilirea modalitatilor de sprijin pentru adaptarea scolara a elevilor nou-veniti (famializarea elevilor cu localul scolii,cu sala de clasa si celelalte spatii scolare);
-Studierea dosarelor personale ale elevilor inscrisi, in vederea cunoasterii si orientarii curriculare;
-Evaluarea initiala a elevilor pentru identificarea dificultatilor de invatare sau de adaptare scolara, in vederea stabilirii domeniilor de actiune in Programul de servicii personalizat;
-Desfasurarea activitatilor la clasa conform programului scolar si a orarului clasei,respectandu-se particularitatile de varsta si curba de efort;
-Asigurarea securitatii si integritatii elevilor prin supravegherea copiilor pe timpul pauzelor scolare si prin efectuarea serviciului pe unitate in regim de contra- tura,in conformitate cu planificarea semestriala a serviciului pe scoala;
-Colaborarea cu specialistii unitatii scolare pentru intocmirea Planului de interventie personalizat al copiilor,in functie de competentele,abilitatile si necesitatile lor;
-Proiectarea didactica anuala si semestriala in conformitate cu Planul cadru, aplicand tratarea diferentiata in predare-invatare-evaluare;
-Organizarea si desfasurarea activitatilor educative la nivelul clasei si participarea la activitatile educative proiectate la nivelul scolii si al localitatii, conform Planului educativ anual al activitatilor extrascolare ( serbari scolare,vizite ,excursii,concursuri si intreceri sportive ,activitati recreative,activitati educative in parteneriat ) ;
-Organizarea si sustinerea activitatilor educative in parteneriat,in cadrul SNAC,la nivel local si zonal;
-Monitorizarea procesului de invatare prin urmarirea evolutiei elevilor,cu consemnarea progreselor scolare ;
-Asigurarea unei notari ritmice a elevilor si completarea corecta a documentelor scolare (catalog,registru matricol );
-Evaluarea continua a elevilor pentru inregistrarea rezultatelor,cu folosirea datelor pentru adaptarea ulterioara a Programului de interventie;
-Sprijinirea cadrelor didactice de la clasa in asigurarea diferentierii activitatii de predare-invatare-evaluare,cu elevii care intampina dificultati;
-Comunicarea progreselor atinse de copil catre copil si catre ceilalti parteneri din Programul de interventie(specialisti,cadre didactice,parinti);
-Prezentarea evolutiei elevilor in intalnirile cu parintii (individual si prin lectorate cu parintii);
-Folosirea datelor inregistrate pentru adaptarea ulterioara a programelor de interventie,cu noi actiuni de sprijin;
-Procurarea si confectionarea materialului didactic in vederea utilizarii optime in activitatile didactice ;
-Utilizarea mijloacelor de invatamant,a auxiliarelor curriculare si a resurselor materiale oferite de mediul educational(sala de clasa,cabinete,sera,ateliere,sala de gimnastica);
-Imbunatatirea strategiilor didactice in vederea participarii active a elevilor la activitatile scolare ,prin implicarea in toate activitatile accesibile,incurajarea si valorizarea copilului,chiar daca rezultatele sunt mici;
-Perfectionarea stiintifica si metodica a cadrelor didactice prin desfasurarea activitatilor metodice ale comisiilor metodice, -la nivelul scolii(Comisia metodica a defectologilor,Comisia metodica a dirigintilor,Comisia metodica a educatorilor),-la nivel judetean prin participarea la activitatile Cercului pedagogic si prin activitatile stiintifice(simpozioane,comunicari)in colaborare cu CCD Teleorman;
- Autoperfectionarea prin studierea literaturii de specialitate si prin participarea la cursuri de perfectionare pe diverse arii curriculare;


