Activitati didactice

Picture9

    Activitatile didactice se desfasoara pe grupe de elevi , care cuprind copii cu caracteristici apropiate ca nivel de dezvoltare a structurilor cognitive si a particularitatilor  comportamen-tale, afective , nefiind  definitorie  varsta   bio- logica, ci varsta mintala .

    Grupele si clasele sunt constituite in urma evaluarii, intocmite de Comisia interna de evaluare continua din unitatea scolara ( echipa multidisciplinara formata din: prof.psihopedagog, prof.de psihopedagogie speciala, psiholog).

    Obiectivele  propuse  de  cadrele  didactice urmaresc  insusirea  de  catre  copii  a  unor abilitati cognitive, obtinerea  unor  tehnici de invatare si formare a deprinderilor de munca individuala si in grup.

    Pentru  fiecare elev,  in functie de cerintele sale, se realizeaza un program de interventie personalizat ,care cuprinde ariile curriculare specifice clasei in care este inscris, iar  obiec-tivele sunt adaptate posibilitatilor de achizitie si munca ale elevilor.

   Strategiile didactice si materialele didactice sunt alese astfel incat sa optimizeze procesul de educatie.

   Periodic ,conform termenului de interventie,

se face evaluarea rezultatelor  muncii instructiv-educative si in functie de acestea

echipa multidisciplinara stabileste parcursul

educativ urmator,putandu-se renunta la unele obiective,daca se considera ca nu pot fi atinse si  se  pot  simplifica  unele  obiective  sau  se decide  insistarea  pe cele  propuse  initial.

 

    Obiectivele de referinta ale cadrelor didactice de psihopedagogie  speciala din scoala noastra sunt:

 - Constituirea colectivului de elevi ; Integrarea elevilor nou-veniti in      colectivul clasei;

-Stabilirea modalitatilor de sprijin pentru adaptarea scolara a elevilor nou-veniti    (famializarea elevilor cu localul scolii,cu sala de clasa si celelalte spatii scolare);

 -Studierea dosarelor personale ale elevilor inscrisi, in vederea  cunoasterii si orientarii curriculare;

-Evaluarea initiala a elevilor pentru identificarea  dificultatilor de invatare      sau de   adaptare scolara, in vederea stabilirii domeniilor de actiune in Programul de servicii  personalizat;

-Desfasurarea activitatilor la clasa  conform  programului scolar si  a orarului clasei,respectandu-se particularitatile de varsta si curba de efort;

-Asigurarea securitatii si integritatii elevilor prin supravegherea copiilor pe timpul pauzelor scolare si prin efectuarea serviciului pe  unitate in regim de contra- tura,in conformitate cu planificarea semestriala a serviciului pe  scoala;

-Colaborarea cu specialistii unitatii scolare pentru intocmirea Planului de interventie personalizat al copiilor,in functie de competentele,abilitatile si necesitatile lor;

-Proiectarea didactica anuala si semestriala in conformitate cu  Planul   cadru,  aplicand tratarea diferentiata in predare-invatare-evaluare;

-Organizarea   si  desfasurarea  activitatilor educative la nivelul clasei si participarea la activitatile educative proiectate  la  nivelul  scolii si  al   localitatii,  conform     Planului   educativ   anual  al  activitatilor   extrascolare      ( serbari scolare,vizite ,excursii,concursuri si intreceri sportive ,activitati recreative,activitati educative in parteneriat ) ;

 -Organizarea si sustinerea  activitatilor educative in parteneriat,in cadrul SNAC,la  nivel local si zonal;

 -Monitorizarea procesului de invatare  prin urmarirea evolutiei elevilor,cu consemnarea progreselor  scolare ;

 -Asigurarea unei notari ritmice a elevilor si  completarea corecta a documentelor scolare     (catalog,registru matricol );

-Evaluarea continua a elevilor pentru  inregistrarea rezultatelor,cu folosirea datelor pentru adaptarea ulterioara a Programului de interventie;

-Sprijinirea   cadrelor didactice  de la  clasa  in  asigurarea  diferentierii activitatii de predare-invatare-evaluare,cu elevii care intampina dificultati;

-Comunicarea  progreselor atinse de copil catre copil si catre ceilalti parteneri din Programul de interventie(specialisti,cadre didactice,parinti);

-Prezentarea  evolutiei  elevilor  in  intalnirile  cu parintii     (individual  si prin lectorate  cu parintii);

-Folosirea   datelor  inregistrate  pentru adaptarea ulterioara  a  programelor de  interventie,cu noi actiuni de sprijin;

-Procurarea si confectionarea materialului didactic in vederea utilizarii optime  in activitatile didactice ;

-Utilizarea mijloacelor  de invatamant,a auxiliarelor curriculare si a resurselor materiale oferite de mediul educational(sala de clasa,cabinete,sera,ateliere,sala de gimnastica);

-Imbunatatirea strategiilor didactice  in vederea participarii active a elevilor la activitatile scolare ,prin implicarea in toate activitatile accesibile,incurajarea si valorizarea copilului,chiar daca rezultatele sunt mici;

-Perfectionarea stiintifica si metodica a cadrelor didactice prin desfasurarea activitatilor metodice ale comisiilor metodice, -la nivelul scolii(Comisia metodica a defectologilor,Comisia metodica a dirigintilor,Comisia metodica a educatorilor),-la nivel judetean prin participarea la  activitatile  Cercului pedagogic si prin activitatile stiintifice(simpozioane,comunicari)in colaborare cu CCD Teleorman; 

- Autoperfectionarea prin studierea literaturii de specialitate si prin participarea la cursuri de perfectionare pe diverse arii curriculare;

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>